dijous, 19 de febrer del 2009

En marxa !!!

Actualitzo el blog de la Maqueta després d'estar més de dos mesos sense fer-ho. La feina feta és la mateixa que hi havia fins ara, el que passa és el l'aparell digital que fa córrer els trens, estava a reparar a Alemanya... :S

I és clar, la cosa ha sigut llarga. Però el primer que he fet és estrenar la locomotora Re 4/4 de la SBB que em van dur les Reis Mags de l'Orient, que fins el dia d'avui no ha pogut emprendre el viatge!!!

A més, el primer vídeo mostra la locomotoa E-103 de la DB, amb una composició de Trans Europ express, uns trens de luxe que fins fa pocs anys, unien les principals ciutat europees. També una locomotora 460 de la SBB amb un Intercity de dos pisos Suïss; i una 319 de Renfe estirant un tren de Repsol.

I heus ací un vídeo del que no es pot veure! ;-)

2 comentaris:

  1. Molt xula!!!
    Una pregunta de neòfit:
    Els trens de passatgers a escala quan agafen les corbes, no les agafen bé, no? Vull dir, si l'escala/maqueta fos correcta la separació dels vagons no hauria de deixar tan d'espai... imagina't si això passés de veritat. Creuar de vagó a vagó seria una odissea. A què es deu aquesta "mala" imitació de la realitat?
    Salut i un forat!

    ResponElimina
  2. Tu, salut i forat! EL tema és molt fàcil. Això passa perquè els trens són a escala, però els radis de les vies, no. És a dir, les corbes, són més tancades a escala que a la realitat i això és perquè si el grau d'obertura de les corbes fos fet a escala, les corbes serien molt més obertes i necessitariem MOLT més espai per reproduïr el circuït. En resum , el radi de les corbes a escala es força una mica. M'explico?

    ResponElimina